Wanneer u uw conditie wilt verbeteren, uw spierkracht wilt trainen, af wilt vallen of meer sportspecifieke doelen heeft, bieden wij fitness aan. Fitness is een verzamelnaam voor allerlei activiteiten met als doel het verhogen van het lichamelijke prestatievermogen. Anders gezegd: allerlei activiteiten die u lichamelijk fitter maken.

Deze activiteiten verdelen we in twee categorieën, namelijk krachttraining en cardiotraining.

Bij krachttraining kunt u denken aan oefeningen om de beenspieren en armspieren te versterken, maar er zijn bijvoorbeeld ook mogelijkheden om de rugspieren, buikspieren en bilspieren te versterken.

Bij cardiotraining kunt u denken aan fietsen, (hard)lopen op de loopband, steppen en roeien.


De mogelijkheden gaan verder dan alleen oefeningen met apparaten. Zo kunt u de rompstabiliteit trainen door oefeningen op een grote bal te doen en kunt u lenigheid trainen door bijvoorbeeld rekoefeningen.

Middels een breed scala aan oefeningen kan er binnen de fitness gewerkt worden aan de kracht, conditie, lenigheid, snelheid en coördinatie. Welke oefeningen voor u van belang zijn, ligt aan uw persoonlijke doel.

Het effect van een oefening wordt bepaald door intensiteit, frequentie, duur, omvang en dichtheid. Door deze variabelen te veranderen, verandert ook het effect.


Hoe gaat dit allemaal in zijn werk? Welke dosering gebruik je wanneer? Dit zijn allerlei vragen waarmee wij u kunnen helpen. Wij bieden hierbij begeleiding op maat aan en maken samen met u een persoonlijk trainingsschema.

Voor vragen over bovenstaande of voor meer informatie over fitness training kunt u telefonisch contact met ons opnemen.